Het belang van een webshop logo

Samen met uw bedrijfsnaam vormt het webshop logo een eerste indruk op de potentiële klant. Uit consumentenonderzoek blijkt dat de perceptie van een webshop logo een beslissende rol speelt in de uiteindelijke keuze van de consument.

Imago

Uw webshop logo is dus onontbeerlijk om een goede klantenbasis uit op te bouwen en vormt een essentieel onderdeel van uw webshop imago. Een bedrijf en/of product moet naar zijn consumenten toe ‘spreken’. Een webshop logo zegt duizend zaken. Deze moet de juiste visie, wijsheid of kwaliteit uitstralen.

 

Logo's

Logo’s

 

Herkenbaarheid en vertrouwen

De consument moet ermee vertrouwd raken wanneer ze het webshop logo zien. Het is belangrijk om vanaf het begin een goed webshop logo te hebben, dit omdat de consument er zich in profileert of mee vertrouwt.

Sterke webshop logo’s zorgen er bij de consument, bijna onbewust, voor om makkelijk een koop beslissing te nemen. Een degelijk logo moet herkenbaar zijn, de diverse huisstijl elementen en promotiemateriaal moet aansluiten bij de kleur en vormgeving van uw logo. Een uniek logo is de start van een succesvolle marketingstrategie, het moet uw klanten vertrouwd maken met uw zaak en associëren met uw bedrijfsactiviteit.

Digitale lijken

Dagelijks worden er nieuwe initiatieven gestart op het gebied van e-commerce. 40% van elke nieuwe gestarte webshop overleefd het eerste jaar niet. Deze digitale ‘lijken’ kunnen een bedreiging vormen voor de bereikbaarheid van uw webshop.

Daarom is het belangrijk dat uw webshop zich onderscheid. Het allerbelangrijkste is een unieke en herkenbare uitstraling naar je klanten toe. Zorg voor een eigen herkenbaarheid door middel van een eigen huisstijl en misschien nog wel belangrijker een logo.

Mocht een potentiële koper op een ‘me too site’ komen en hij mist het logo van je webshop dan weet hij dat hij niet op de goede website zit. Een webshop logo mag niet gekopieerd worden en zo blijf je uniek in je uitstraling. Zorg er wel voor dat het logo consequent, duidelijk en herkenbaar is in al je uitingen, dus ook e-mailverkeer, whitepapers, video’s, facebookpagina, twitterpagina etc.

Over Auke Zeijlstra

Auke Zeijlstra is partner van Kantoor E-commerce en tevens eigenaar van Gudz.nl. Hij is vanaf het begin bij het design en de ontwikkeling van meerdere Magento webshops betrokken. Auke heeft een Google Certificering en zijn specialismen zijn design en online marketing.

 

Geef een reactie