Waar ben ik?

Op internet is het tegenwoordig belangrijk om onmiddellijk op deze vraag antwoord te geven. Gebruik hiervoor een tagline. Een tagline is een bijschrift direct in de buurt van je logo. Een tagline beschrijft in een paar woorden wat de essentie van je webshop is. Dit zijn feitelijkheden dus geen wervende reclameteksten. Geef hiermee antwoord op de belangrijkste vraag: wat is dit voor een webshop.

Wardenaar

Wardenaar

Enkele tips:
- Gebruik een of enkele woorden, kort dus…;
- Ben concreet, dus niet abstract zoals ‘kwaliteit is onze service’;
- Ben objectief, gebruik alleen bijvoegelijk naamwoorden zoals ’beste’ als ze waar zijn;
- Maak duidelijk aan de bezoeker dat hij goed zit;
- Gebruik kleine letters, deze zijn beter leesbaar en niet schreeuwerig;
- Gebruik je belangrijkste zoekwoord in je tagline dit vinden google zoekers fijn ;-)
- Zorg ervoor dat je tagline ook in je html voorkomt;
- Laat een tagline open aan het eind gebruik dus geen punt (.).

Wardenaar Verwarming heeft een tagline in de banner (zie afbeelding) ‘Verkoop en verhuur van mobiele verwarming’ en is na één keer lezen duidelijk. De bezoeker weet wat voor een webshop het is. Onder de tagline staat zelfs ‘Levering door heel Nederland’. Iemand uit Limburg kan dus ook gewoon bestellen, dat daar geen misverstand over bestaat. Een goede tagline geeft vertrouwen en dat is wat je wilt als webshop houder!

Is een tagline een pay-off?
Neen, een tag line is een feitelijke weergave terwijl een pay-off vaak een leuke slogan met soms een dubbele lading is. Een pay-off heeft vaak als doel een gevoel rondom een merk te creëren. Voorbeelden zijn: ‘Sense and simplicity’ en ‘Wij weten hoe het voelt’. Wanneer je ze niet kent heb je geen idee welk bedrijf erbij hoort laat staan wat ze doen.

Over Auke Zeijlstra
Auke Zeijlstra is partner van Kantoor E-commerce en tevens eigenaar van Gudz.nl. Hij is vanaf het begin bij het design en de ontwikkeling van meerdere Magento webshops betrokken. Auke heeft een Google Certificering en zijn specialismen zijn design en online marketing.

bron: Verleiden op internet, Aartjan van Erkel

Geef een reactie